måndag 4 oktober 2010

Presentation: Eva


Ålder: 50 år

Springer sträcka: 4 (kl 15.00)

Skor: Asics

Sprungit som längst:
Halvmara. För 25 år och 10 kilo sedan…..

Bästa löpminne:
Varje gång jag känner att kroppen faktiskt orkar känns det härligt!

Värsta löpminne:
När jag deltog i en triathlon och sprang vilse i skogen….

Varför jag springer:
Man vet att motion är en av faktorerna som kan förebygga bland annat demenssjukdom. En annan är social samvaro med andra personer. När jag springer får jag båda delarna; motion och så pratar man om loppet både före och efter, man har roligt! Löpning är också ett bra komplement till min stora hobby; ridning.

Motto:
Det är viktigt att röra på sig så länge man kan; det spelar inte någon roll HUR man gör det, bara ATT man gör det och att man har roligt medan man gör det!

Jag vill också passa på att tacka arrangörerna för sponsringen till Alzheimerföreningen! Vi är en ideell förening som har som målsättning att sprida kunskap om demenssjukdomar och skapa trevlig samvaro för både personer med demenssjukdom och deras närstående. Detta gör vi med hjälp av bland annat föreläsningar, sångkvällar, pensionatvistelse och studiecirklar. Gå gärna in på vår hemsida: www.malmoalzheimer.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar