söndag 31 oktober 2010

Test av PEMA-rundan: 06.00

Dags att presentera morgonrundan, också kallad PEMA-rundan, med start 06.00!
På grund av tidstekniska problem tog jag mig an testlöpningen själv utan min vapendragare Andreas. Huvuduppgiften var att kolla så att det fanns gatlampor hela vägen... Sånna här:

Och det fanns det. Med en reservation för att jag sprang lite fel och missade ett par hundra meter av rundan... Vi håller tummarna för att det finns lampor där också. 

Hur som haver. Nattrundan kommer inte gå till historíen som världens mest spännande runda. För att slippa pannlampa har vi alltså dragit den där gatlampor finns. Istället för djur och natur får vi se...

... en tunnel...


...en bro...
och det roligaste av allt:



... en hastighetsmätare!!! SAKTA NER!


Men vi får lite skog också. En kort nerförsbacke genom Vikenskogen och vi får njuta av lite höstlöv. Spring sakta så varar det längre...




Regn i ögonbrynen!

Dessutom ösregnade det dagen till ära. Vilket osökt fick mig att tänka på vad mysigt vi kommer ha bland 27x8 uppsättningar blöta löparkläder i vår sovsal... 8x10 k är inget för veklingar!

Vill ni studera rundan mer ingående så finns den här.

3 kommentarer:

  1. I dagsljus hade detta kunnat bli en riktig nostalgirunda för min del.

    Km 4-5 tangerar slingan i Furulundskogen där löp(och orienterings)intresset började en gång i tiden.
    På km 5-6 kunde jag sett mitt föräldrahem på Floravägen.
    Km 6-7 passerar såväl min låg-mellanstadieskola som min högstadieskola.

    SvaraRadera
  2. Kul Björn! Hoppas du känner igen dig även i mörker :)

    SvaraRadera
  3. Den rundan kan jag springa med förbundna ögon...

    SvaraRadera