tisdag 21 september 2010

Presentation: Sara


Ålder: 23

Skor:
Asics DS Trainers, Adidas Supernova Sequence

Sprungit som längst:
25km, 30km efter Lidingöloppet

Bästa löpminne:
I stort sett alla backpass i Torup. Annars Springtime 2009 -min första miltävling någonsin. Jag hade som mål att komma under 40 på milen någon gång under säsongen förra året, men jag slog till med 39.32 direkt. Broloppet 2010 måste nog också nämnas i detta sammanhang. Och Veberödsrundan förra helgen. Och... Måste man välja?

Värsta löpminnet:
Har inget specifikt tillfälle, men när jag tävlade bana i tonåren lyckades jag arbeta upp en prestationsångest som, tillsammans med en envis hälsporre, gjorde att det tog mig tre år att hitta löpglädjen igen.

Varför 8x1 mil:
Jag har aldrig ens varit i närheten av att springa så långt innan, men jag lockades av utmaningen, att se hur mycket jag orkar springa. Och så självklart det sociala i hela grejen, chansen att få träffa andra löpartokiga människor.

Motto:
Det finns en anledning till allt som händer.
Varför gå när man kan springa!

3 kommentarer:

  1. Välkommen!
    39.32...det blir långa vilopauser mellan sträckorna då :)
    // Andreas

    SvaraRadera
  2. uj...blir svårt att hänga med där. :-)

    SvaraRadera
  3. Till detta året har jag kapat miltiden till 37.01, så jag har 1½ minuts extra vila :) Men å andra sidan har jag aldrig sprungit så långt, så jag tror nog att jag tar det lite lugnt!

    SvaraRadera